+Follow | Dashboard
Yatt's
Diary About Board Links
Friday 12 April 2013

Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

Mengumpat dalam erti kata bergossip,
Menjadi hobi semua lapisan masyarakat hingga ke hari tua.

Aku juga melakukan benda yang sama setiap hari
Tidakkah aku lupa bahawa ada yang memerhati di sana 
Tidakkah aku lupa aku akan dihisab kelak?

Aku ingin menyarankan kepada pihak pendidikan supaya esei 
"Faktor-faktor mengumpat dan langkah untuk mengatasi" dimuatkan dalam karangan.

Bukan,
Ini memang realiti.

Tak boleh disangkal lagi.

" Janganlah sesetengah dari kamu semua itu mengumpat sesetengahnya. Apakah seseorang itu
suka makan daging saudaranya dalam keadaan telah mati, tentulah kamu semua tidak
menyukainya yang sedemikian itu (Surah Hujurat ayat 12) "

Niat hanya untuk berkongsi apa yang berkulat di dalam hati,
Kalau tak sudi jangan mengumpat di belakang yati. 

Heh.



Older Post | Newer Post